Συλλογή Πινάκων
Στις αίθουσες Α,Β,Γ του Μουσείου. Αίθουσα Α: Στον προθάλαμο του ορόφου κυριαρχούν περισσότερο οι ιστορικοί πίνακες. Ξεχωρίζουμε τις τέσσερις χαλκογραφίες του Γάλλου R. Paton που αναφέρονται στα Ορλωφικά, συγκεκριμένα στη ναυμαχία του Ρώσου ναυάρχου Ορλώφ με τους Τούρκους στο στενό του Τσεσμέ (Σμύρνης) το 1770. Οι άλλοι πίνακες είναι ελαιογραφίες και χαλκογραφίες που αναφέρονται σε διάφορες ναυμαχίες εναντίον των πειρατών που τα χρόνια εκείνα (18ος-19ος αιώνας) λυμαίνονταν τα νησιά του Αιγαίου Πελάγους. Πάνω από τις πόρτες που οδηγούν στις αίθουσες Β και Δ έχουν τοποθετηθεί πίνακες με απόψεις ολόκληρης της πόλεως Χίου: μία ακουαρέλλα του 1818 από τον G. Barry και ένας πίνακας του 1785. Στους τοίχους ανάμεσα στις πόρτες των δωματίων Β, Γ και Δ εκτίθενται έξι πίνακες που έχουν θέμα τους τη σφαγή της Χίου το 1822, ελαιογραφίες (οι δύο είναι αντίγραφα έργων του E. Delacroix) και μία λιθογραφία του E. Delacroix. Αίθουσα Β: Στην αίθουσα αυτή εκτίθενται πίνακες - πορτραίτα των μελών μεγάλων οικογενειών της Χίου. Οι περισσότεροι πίνακες είναι σύγχρονοι με τα πρόσωπα που απεικονίζουν. Μεταξύ των προσώπων που απεικονίζονται, ξεχωρίζουν τα πορτραίτα της Τζένης Σκυλίτση (1853), της Αλεξάνδρας Μαυροκορδάτου-Σκυλίτση (1872), του Αμβρόσιου Λεων. Αργέντη (1861), της Βιερού Αργέντη (1861), της Τζούλιας Ράλλη-Αργέντη (1890), της Μαρίας Τζούλιας Αργέντη (1877), και του Παντελή Αργέντη (1879).Στην αίθουσα υπάρχει μια μαρμάρινη προτομή της Μαρουκώς Αργέντη και μπρούτζινες προτομές των παιδιών του Φίλιππου Π. Αργέντη (Φανή, Τζιωρτζίνα, Παντελής).ευαγγέλιο με στάχωση από ελεφαντόδοντο Αίθουσα Γ: Θέμα των πινάκων του χώρου αυτού είναι οι φορεσιές (ανδρικές και γυναικείες) που φορέθηκαν στη Χίο από το 16ο ως τον 20ο αι. Εδώ ο επισκέπτης μπορεί να δει συγκεντρωμένες όλες τις παραλλαγές και τις ποικιλίες, τόσο γεωγραφικά (κατά χωριό και ομάδες χωριών, π.χ. Καμπόχωρα- Βορειόχωρα), όσο και χρονικά, δηλαδή κατά αιώνες. Οι παλαιότεροι πίνακες ζωγραφίστηκαν από περιηγητές που επισκέφθηκαν οι ίδιοι τη Χίο. Οι νεώτεροι (του 20ου αιώνα) φιλοτεχνήθηκαν με βάση τις πληροφορίες και την περιγραφή κατοίκων της υπαίθρου που συγκέντρωσε ο ίδιος ο Φίλιππος Αργέντης. Στις τρεις προθήκες έχουν τοποθετηθεί πορσελάνινα ομοιώματα των ενδυμασιών που εικονίζονται στους προηγούμενους πίνακες. Τα αγαλματάκια αυτά έγιναν στο Λονδίνο από την D. Court, κατά παραγγελία του Φιλ. Αργέντη, ο οποίος μάλιστα, κατόπιν, κατέστρεψε τις μήτρες για να είναι η συλλογή αυτή μοναδική.